PSIHOLOŠKI RAZVOJ DJETETA U RANOJ ŠKOLSKOJ DOBI
Psihološki razvoj djeteta – od 4. do 6. godine života
Zahvaljujući čestim susretima s drugima, djeca počinju stvarati bliske odnose sa svojim vršnjacima te ulažu napor u izazove s kojima se susreću kako bi ostvarili svoje ciljeve. Najčešće se u situacijama suočavanja s preprekama djeca precjenjuju, odnosno smatraju svoje sposobnosti izrazito visokima i podcjenjuju težinu zadatka. No, stručnjaci smatraju da visoko samopoštovanje pridonosi razvoju inicijativnosti kod djece.
Do 6. godine života djeca sve češće traže nova prijateljstva, odnosno postaju druželjubiva. To također ovisi o roditeljskom utjecaju. Naime, roditelji koji se trude i potiču djecu na druženje s vršnjacima te im daju upute kako se trebaju ponašati prema drugima razvijajući ljubazno ponašanje kasnije imaju djecu koja se bolje prilagođavaju socijalnim situacijama te imaju bolje razvijene socijalne vještine.
Psihološki razvoj djeteta – do 11. godine života
Školsko doba stvara brojne izazove za većinu djece – od upoznavanja velikog broja novih ljudi, uspostavljanja novih autoriteta te dugotrajnijeg odvajanja od roditelja.
Djeca koja imaju pozitivna iskustva iz ranije dobi ulaze u srednje djetinjstvo s mirnim samopouzdanjem. Zahvaljujući novim zadacima i umjerenim očekivanja od strane odraslih, djeca stvaraju osjećaj kompetencije.
Također razvijaju pozitivan i realističan pojam o sebi, ponos zbog postignuća, moralnu odgovornost te suradnju s vršnjacima. Ako su djeca okružena tužnim pesimizmom, obično imaju malo samopouzdanja te osjećaju nesposobnost i neadekvatnost za obavljanje zadataka s kojima se susreću.
U školskoj dobi, djeca su sklona uspoređivanju svojih karakteristika s karakteristikama vršnjaka. Tako pokušavaju otkriti uzroke svojih prednosti i nedostataka, a najveće promjene o sebi doživljavaju od 8. do 11. godine kada opažaju vlastita ponašanja i unutarnja stanja.
Pritom je važan realan pojam o sebi koji je produkt onoga što djeca znaju te povratnih informacija koje dobivaju od strane drugih. Tako razvijaju i samopoštovanje koje zbog čestih socijalnih usporedbi u prvim razredima osnovne škole opada, a kasnije raste.
Upravo to samopoštovanje određuje i djetetova postignuća, a djeca s višim samopoštovanjem su također omiljenija među vršnjacima. Ako nemaju samopoštovanje, javlja se tjeskoba, depresija i antisocijalno ponašanje.
Izvor:https://www.krenizdravo.hr/zdravlje/psihologija/psiholoski-razvoj-djeteta-po-godinama-faze-razvoja-i-promjene-u-ponasanju
Primjedbe
Objavi komentar